AFIS FESTIVAL IMPULS 2016

[vc_row][vc_column width=”5/6″ css=”.vc_custom_1460564167357{padding-top: 4em !important;padding-right: 4em !important;padding-bottom: 3em !important;padding-left: 4em !important;background-color: #ffffff !important;}” offset=”vc_col-lg-offset-2 vc_col-lg-8 vc_col-md-offset-2 vc_col-md-8 vc_col-sm-offset-1 vc_col-xs-12″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”2/3″ css=”.vc_custom_1465386065875{margin-top: 20px !important;}”][vc_column_text el_class=”despretext”]

Festivalul Internațional

al Teatrului Contemporan de Animație ImPuls

19 – 28 noiembrie 2016, Bucureşti 

Doar existând în rețele internaționale  vezi și ești văzut!

În cadrul celei de-a XII-a ediții a Festivalului internațional al teatrului contemporan de animație – ImPuls, organizat de Teatrul Țăndărică din Bucureşti, pot fi văzute 9 spectacole din străinătate: Zeng He – Când soseau vapoarele dragonului, Teatrul Vizual Karin Schafer, Viena, Austria,  un spectacol de Karin Schäfer; Too many wishes, Compania TransFORMAzioneANIMATA, Napoli,  Italia, un spectacol de Ciro Arancini și Claudia Riccardo; Casele clovnilor, Teatrul de Păpuși Merlin, Berlin, Germania,  regia:   Dimitris Stamou; Cabaretul metamorfozelor, Teatrul Nikolai Zykov, Moscova, Rusia, un spectacol de Nikolai Zykov; Monstrul de gunoi, Teatrul de Umbre Cengiz Őzek, Istanbul, Turcia, un spectacol de Cengiz Őzek; Imaginarium, Compania de Teatru Horizon, Sydney, Australia, un spectacol de Maddy Slabacu și Bob Short. Regia: Maddy Slabacu; Când totul era verde, Teatrul Key, Tel Aviv, Israel, un spectacol de Dikla Katz și Avi Zlicha. Muzica: Johnny Tal; Nymio, Compania Zero en conducta, Barcelona, Spania, dramatizarea: Julieta Gascón, Putxa, regia: Putxa; Dust, Ana Crăciun-Lambru, artist independent, SUA, un spectacol de Ana Crăciun-Lambru.

Cele 9 producții sunt extrem de diferite stilistic. În ele se combină, ingenios, ultimele tehnici în materie de teatru vizual și se folosesc mai multe tipuri de păpuși.

De ani buni, Țăndărică se străduiește să ofere spectacole pentru toate categoriile de public, iar festivalul este un bun prilej de a aduce la rampă reprezentații străine de top, pe gustul tuturor și pentru toate vârstele.

Sunt prezente trupe din toată lumea ca rezultat al unei munci tenace și îndelungi, a unei selecții meticuloase, precum și a faptului că teatrul bucureștean aparține unor rețele festivaliere prestigioase.

După cum spune Domnul Călin Mocanu, directorul Teatrului Țăndărică:

”… în cultură, nu banii sunt cea mai mare problemă, ci managementul strategic și procedurile administrative cu care noi operăm.  E necesar să înțelegem că avem zone de acoperit, zone de cercetare, zone care sunt crude. Bineînțeles că managerul trebuie să aibă o cultură artistică alimentată continuu. Să vezi spectacolele altor teatre la sediul acestora, să vizionezi materiale video de pretutindeni, să participi la festivaluri și conferințe, iar pentru asta ai nevoie să exiști într-un network artistic foarte bun… Este esențial să existăm în rețele internaționale pentru că numai așa vezi și ești văzut. Nu vezi și nu ești văzut, ești în afară. Afară înseamnă că ești “nicăieri”, nu te cunoaște lumea. ”

PROGRAM

Sâmbătă, 19 noiembrie 2016

11:00Țăndărică Altfel – Copilăria în siguranțăîntâlnire cu Inspectoratul General al Poliției Române (Sala Țăndărică)

11:15Crăiasa Zăpezii,Teatrul Ariel Târgu Mureș (Sala Țăndărică)

Regie: Georgeta Lozincă. Scenografie: Ildiko Lukacsy

4+, 55 min.

Crăiasa Zăpezii spune povestea a doi copii dintr-un orăşel nordic. Fetița Gherda şi băieţelul Kai sunt buni prieteni şi ţin foarte mult unul la altul. Dintr-o dată liniştea lor este tulburată de Crăiasa Zăpezii care, o dată cu apariţia primilor fulgi de nea, îl răpeşte pe Kai. Gherda porneşte hotărâtă şi neînfricată la un drum lung şi anevoios, în căutarea prietenului drag, pe care îl găseşte în palatul de gheaţă al Crăiesei Zăpezii. Cu bunătatea ei sufletească şi călăuzită de dragostea profundă faţă de prietenul său, Gherda reuşeşte să o înfrângă pe Regina cea rea a zăpezilor şi să îl readucă acasă pe băieţel.

10:00; 12:00 Prințesa mecanică, Teatrul pentru Copii Ploiești (Anima Studio)

Regie : Radu Dinulescu. Scenografie: Patrice Seiler

6+, 50 min.

Tema aleasă de Lenia Major – reîntoarcerea pe scenă, în lumina reflectoarelor a unei marionete strivite, distruse de un accident la finalul unui spectacol, în timpul aplauzelor ce consfințeau propriul succes – se lipește organic cu ideea de bază a conceptului nostru, de a aduce la lumina rampei obiecte resuscitate care, cu o mână de artist, capătă o nouă viață, devin expresive.
Într-un moment în care lumea se confruntă din ce în ce mai mult cu problema inutilității, a înfrângerii în fața greutăților cu care te poți confrunta în viață, a depășirii handicapului de orice tip, micul nostru spectacol ne îndeamnă la înțelegere și comprehensiune, la deschidere, la integrare și apropiere sufletească.

15:30DramAnima Center(Laborator 3)

DramAnima Center este un laborator de dramaturgie care are ca obiectiv promovarea și valorificarea în spectacole de teatru a scenariilor contemporane originale de teatru, dedicate copiilor și familiei. DramAnima Center se constituie din ateliere de scriere dramatică, de studiu, cercetare și experimentare în ceea ce privește dramaturgia pentru copii și adolescenți.Atelierele de scriere dramatică din acest an au ca temă centrală temerile, angoasele, anxietatile adolescentilor. Atelierele vor cuprinde sesiuni de interviuri pentru documentare, lucru propriu-zis la textul dramatic si reprezentarea pieselor scrise printr-un spectacol lectura. În acest an atelierele vor fi coordonate de prof.univ.dr. Alina Nelega, iar participanții sunt: Andreea Radu, Alexandru Macrinici, Ioana Hogman si Natalia Graur.

18:00Zeng He-Când soseau vapoarele dragonului, Teatrul Vizual Karin Schafer, Austria (Sala Țăndărică)

Un spectacol de Karin Schäfer

7+, 60 min, spectacol în limba engleză, cu traducere în limba română

Este povestea fantasticelor călătorii ale unui celebru explorator chinez și ale aventurilor sale în Arabia, Africa și Siam; o întâlnire între păpușărie, video și animație. Zheng He a întreprins șapte expediții de-a lungul Pacificului și Oceanului Indian până să ajungă în Vest, cu o sută de ani înainte de Cristofor Columb. Karin Schäfer spune povestea oamenilor pe care exploratorul i-a întâlnit pe drum;  în fiecare țară a lăsat în urmă câte o poveste, reprezentată de un savant din Arabia, un pescar african și o femeie de afaceri din Siam. Toți povestesc cu ajutorul impresiilor vizuale, combinând, cu ingeniozitate, teatrul de păpuși, filmul animat, tehnica video și muzica.

20:00Too many wishes, Compania TransFORMAzioneANIMATA, Italia (Anima Studio)

Un spectacol de Ciro Arancini și Claudia Riccardo

3+, 45 min, spectacol în limba italiană

Cărțile sunt făcute pentru a fi citite, dar, uneori, se trezesc în plină magie… Pulcinella și soția lui, Zeza, sunt personajele principale ale poveștii inspirate din desenul animat ”Pulcinella și peștele magic”. Este peștișorul  care îndeplinește dorințe? Cine știe?

Duminică, 20 noiembrie 2016

11:00 Țăndărică Altfel – Prietenul meu, pompierulîntâlnire cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență (Sala Țăndărică)

11:15 Aleodor împărat, Teatrul de Păpuși Puck Cluj Napoca (Sala Țăndărică)

Regie: Decebal Marin. Scenografie: Vlad Tănase

4+, 55 min.

În fiecare băiat se află ascuns un prinţ, iar în fiecare fată se află ascunsă o prinţesă… ei se caută unul pe altul în permanenţă… aspiră unul către celălalt… sunt gata să înveţe unul despre altul… sunt gata să înfrunte cele mai mari primejdii pentru a fi şi a rămâne împreună…

De aceea ne plac poveştile…

Pentru că ne învaţă despre noi înşine, despre prinţul şi prinţesa din noi…

17:30 Vernisaj Universul miraculos al lui Ildiko Kovacs(Foaier Țăndărică)

Expoziția este alcătuită din ilustațiile lui Laszló Sipos și picturile lui Ildikó. 111 bucăți, dintre care fotografii și păpuși originale ale lui Ildikó precum și manuscrisul piesei adaptate de ea, “Tragedia Omului “, nepublicat până acum.  Laszló Sipos și Ildikó Kovács au scris o carte împreună, ”Cartea păpușăriei”, care a avut un foarte mare succes.

18:00 Fârtații și dracii, Teatrul de Păpuși Puck-secția maghiară (Sala Țăndărică)

Adaptare și regie: Ildikó Kovács. Scenografie: Dan Frăticiu

4+, 50 min, spectacol în limba maghiară

Personajele principale ale acestui spectacol realizat în tradiția teatrului de bâlci sunt doi eroi populari:  Vitéz László şi VasilacheCelor doi le place deopotrivă să mintă, să se certe, sunt laşi, dar au şi anumite calităţi, sunt curajoşi, spun lucrurilor pe nume şi sunt capabili să iubească. Dar ceea ce îi caracterizează în primul rând, este optimismul, credinţa că vor putea învinge pe oricine le-ar sta în cale, chiar şi pe diavol sau, mai mult, moartea însăși…

20:00 Conferințele IDEEA:Universul miraculos al lui Ildiko Kovacs(Anima Studio)

Zsuzsa Szebeni este jurnalist, curator, cercetător, profesor de dramaturgie, conferențiar din Ungaria și lucrează în domeniul cultural de ani buni. A organizat multe evenimente expoziționale  atât în Ungaria cât și în Romania, multe dintre ele dedicate și teatrului. Este preocupată de teatrul de animație și are o mare pasiune, Ildiko Kovacs.  A strâns cu migală documente, fotografii, manuscrise despre una dintre cele mai importante personalități din teatrul de animație românesc și maghiar. Conferința va puncta etapele importante ale creației lui Ildiko Kovacs

Luni, 21 noiembrie 2016

10:00 Când visăm, Teatrul pentru copii și Tineret Luceafărul Iași (Sala Țăndărică)

Regie: Verena Koch. Scenografie: Ute Lindenbeck

7+, 50 min.

„Felix este singur acasă, tatăl lipsește de mult din peisaj, mama trebuie să revină la birou. Nu-i place supa și nu are chef să meargă la culcare pentru că este supărat. Și puțin înspăimântat, întrucât i se pare că zărește umbrele colegilor de clasă, care îl necăjesc în pauze. Treptat, în cameră se strecoară niște ființe care nu-l mai iau peste picior: Lupul, Cocoșul, Rumpelstiltskin, Uriașul, Scufița Roșie, Pisica și Măgarul. Fiecare dintre ei a trecut deja prin experiențe neplăcute, iar Felix observă că nu este singur pe lume. Și că, dacă vorbește deschis despre probleme, se găsesc soluții, iese la iveală o forță comună care te întărește. Felix acceptă provocarea acestor personaje de basm întrucât le împărtășește gândurile, mai ales fiindcă toate au câte un mesaj special pentru el. De exemplu: că nu trebuie să te rușinezi de ceea ce ești. Călătoria nocturnă a băiatului în lumea viselor este o experiență unică, fiindcă  învață câte ceva din întâlnirile cu ceilalți, în primul rând să se cunoască pe sine și să înțeleagă mai bine lumea.” Verena Koch

09:00; 10:30 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

10:00 Țăndărică Altfel – Ridichea uriașă, Teatrul de Animație Țăndărică (Anima Studio)

Regie: Paul Ionescu. Scenografie: Dinu Carcalețeanu

3+, 50 min.

Ridichea uriașă este un basm rusesc care ne încântă prin acţiunea şi personajele sale: ridichea uriaşă, bunicul – moşul, baba – bunica, nepoţica, căţeluşul, pisica, şoarecele. Spectacolul de la Țăndărică este interactiv, vesel, colorat, inventiv și ar putea avea ca subtitlu: “Unde-i unul nu-i putere, unde-s mulţi puterea creşte”.

14:00 DramAnima (Laborator 3)

18:00 Conferințele IDEEA:Regie, corporalitate și animație în teatrul secolului  XXI, Octavian Saiu (Anima Studio)

Teatrul contemporan pare a fi devenit un univers al tuturor posibilităților de expresie. Modelul clasic al piesei puse în scenă este, deseori, înlocuit de formule eterogene, care îmbină poezia și proiecțiile video, instalațiile și limbajul de tip „performance”. O nouă definiție a artelor spectacolului se impune. Cu atât mai mult cu cât ea are scopul de a reflecta o realitate culturală în care ideea de autor capătă o cu totul altă valoare. Regia contemporană este dominată de figuri complexe, personalități care refuză să adere la metodele convenționale și se recomandă ca făuritori deplini ai propriilor opere. În acest tip de teatralitate, prezența corpului uman e de multe ori însoțită și chiar amplificată de animație, de obiecte aduse la viață pe scenă și integrate în spectacol ca prelungiri ale unei vocații auctoriale ce se sustrage de fapt termenului de regie și devine creație pură.

Pornind de la aspirațiile teoretice ale lui Heinrich von Kleist și Edward Gordon Craig, și incluzând trimiteri la viziunea unică a lui Tadeusz Kantor, această conferință va aborda problematica amplă a teatrului de autor din perspectiva relației între regie și animație, mereu mediată de ființa vie a actorului. Va fi vorba despre un model de vizualitate contemporană în care obiectele sunt metafore emblematice ale identității creatorului, iar animația, o soluție de a controla spațiul scenic, de a-l revendica în chipul cel mai categoric. Prin structuri narative sau prin procedee post-dramatice, arta regiei înțeleasă ca mărturisire de sine convertește materia în imagine pentru a oferi spectatorului acces la universul artistului-autor oglindit de obiecte, de păpuși sau marionete. Și așa, animația devine un autoportret simbolic strecurat în realitatea cea mai concretă a teatrului.

21:00 Casele clovnilor, Teatrul de Păpuși Merlin, Germania (Sala Țăndărică)

Regie:  Dimitris Stamou

Adulți, nonverbal, 60 min.

O clădire, cinci apartamente, șase eroi. Personaje tragi-comice, cu o viață mizerabilă pe care nu se tem s-o piardă, ci s-o trăiască. Se folosesc mai multe stiluri de mânuire: păpuși, păpuși la masă, teatru de obiecte și de umbre. Păpușile sunt făcute din lemn, din pastă de lemn și hârtie, cu o înălțime de 45 cm.

Marți, 22 noiembrie 2016

10:00 Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele, de Matei Vișniec, Teatrul de Animație Țăndărică (Sala Țăndărică)

Regie: Ioan Brancu. Scenografie: Marian Sandu

5+, 60 min.

În premieră națională, Matei Vișniec, cel mai jucat dramaturg român atât în țară, cât și în străinătate, ”debutează ” pe scena de la Țăndărică, cu o piesă scrisă pentru copii. Omul de zăpadă care voia să întâlnească soarele este un poem plin de tandrețe, de candoare, și sensibilitate, care vorbește despre prietenie, tristețe, bucurie, speranță. Când simte cum razele soarelui îl topesc încetul cu încetul, Omul de zăpadă pornește într-o călătorie pentru a-l ruga pe astrul ceresc să-i fie milă de el. Pe drum se întâlnește cu o serie de animale cărora, în schimbul ajutorului pentru a ajunge în tara Soarelui răsărele, le dă din “accesoriile” cu care l-au înzestrat copiii. Ajuns aici, în loc să ceară ceva pentru el, cere ajutor pentru prietenii lui. Timpul nu a curs în favoarea Omului de zăpadă, numai inima lui roșie a rămas să pulseze, dar soarele i-a făcut promisiunea că îl va transforma în vis și că îl va readuce la viață și iarna următoare. “Vei plana timp de nouă luni pe deasupra câmpiei şi a pădurii, pe deasupra norilor şi a vîntului… Vei fi un vis viu, un vis cuibărit în gustul vieţii şi în plăcerea de a trăi a copiilor… Şi peste nouă luni, când va veni din nou iarna, vei redeveni om de zăpadă, cel mai bun prieten hibernal al copiilor…”

09:00; 10:30 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

10:00 Țăndărică Altfel – Ursul păcălit de vulpe, Teatrul de Animație Țăndărică (Anima Studio)

Regie: Paul Ionescu. Scenografie: Dinu Carcalețeanu

3+, 50 min.

A fost odată o vulpe care nu era mai brează decât alte vulpi viclene. Ea căuta mereu să facă rost de hrană fără bătaie de cap. Într-o zi, vulpea culese de pe drum mult peşte, căzut din căruţa prea plină a unui pescar. Iar când ursul i-a cerut puţin peşte, l-a minţit spunându-i că ea l-a prins. Apoi l-a învăţat cum să procedeze spre a prinde şi el. I-a spus să se ducă la băltoaca de la marginea pădurii, să-şi vâre coada în apă şi să stea acolo până la ziuă. Dimineaţa să smucească cu putere coada şi să vadă atunci cât peşte o să scoată. Iar ursul a făcut întocmai. Atunci când a tras cu toată puterea, nu a prins nimic, ci doar i s-a rupt coada, care a rămas prinsă în gheaţă! De atunci se zice că a rămas ursul fără coadă. Ruşinat şi furios, ursul s-a dus să o bată bine pe vulpe. Aceasta însă aştepta răzbunarea ursului, ascunsă într-o scorbură. Obosit şi înciudat, ursul a rămas păcălit. Spectacolul de la Țăndărică este dinamic, interactiv și are o morală: nu te încrede în oamenii pe care nu-i cunoști, lăcomia pierde omenia.

17:30 Lansare de carte –Liviu Ciulei, acasă și în lume. Antologie teatrologică de Florica Ichim și Anca MocanuEditura Teatrul Azi și Fundația Culturală Camil Petrescu (Foaier Țăndărică)

Cartea  cuprinde activitatea națională și internaţională a regizorului, scenografului, directorului de teatru şi profesorului Liviu Ciulei. Spectacologie atent concepută, cu referinţe critice, mărturii de creaţie, articole, fotografii, eseuri, interviuri, reportaje, mărturii ale profesioniştilor din peisajul teatral internaţional care l-au întâlnit. Un imens material de documentare şi de cercetare,  menit să ofere o imagine completă a artistului. Un omagiu adus unei personalităţi covârşitoare care, prin opera sa, a îmbogăţit discret, dar pătrunzător, cultura teatrală a lumii, ceea ce îl face pe Liviu Ciulei parte nu doar din patrimoniul naţional, ci şi din patrimoniul teatral universal.

18:00 Cabaretul metamorfozelor, Teatrul Nikolai Zykov, Rusia (Sala George Constantin, Teatrul Nottara)

Un spectacol de Nikolai Zykov

Adulți, nonverbal, 60 min.

Miniaturi superbe cu transformări incredibile, într-un spectacol muzical pentru adulți. Nikolai Zikov este un cunoscut păpușar, care a jucat în peste 40 de țări din Europa, Asia, Africa, America de Nord și de Sud. A creat peste 200 de marionete, păpuși pe mână, cu tijă, teleghidate, unice și inovatoare.

19:30 Romeo și Julieta – o iubire mai puternică decât moartea, Teatrul Tony Bulanda Târgoviște (Sala Țăndărică)

Scenariu și regie: Irina Niculescu. Scenografie: Vlad Tănase

8+, 60 min.

Romeo şi Julieta este povestea unei iubiri absolute şi imposibile. Cei doi îndrăgostiţi se regăsesc pentru totdeauna în locul unde convenţiile nu îi mai pot atinge şi unde tinereţea lor întreruptă cu brutalitate va rămâne intactă. În ce măsură suntem liberi să ne alegem drumul? Această întrebare m-a condus să pun în scenă Romeo și Julieta într-o viziune pentru actori şi marionete. Interpretarea noastră îmbină emoţia tragică cu umorul candid al păpuşii.” Irina Niculescu

20:00 Conferințele IDEEA: Pinocchio nu este din lemn!, Franco Palmieri, Italia (Anima Studio)

Actor, regizor, scenarist, specialist în istoria teatrului, director artistic al unor manifestări de prestigiu din peninsulă, Franco Palmieri străbate lumea vorbind despre Pinocchio, despre actualitatea lui, despre universalitatea lui.

Păpușa din lemn creată de Collodi este una dintre ultimele măști ale Commedia dell’Arte  și ale tradiției populare italiene. Povestea lui singulară este, în același timp, extrem de liniară și, în scurt timp, a devenit un caz literar, teatral, muzical și cinematografic, cunoscut în toata lumea. Pinocchio este un important personaj literar contemporan și un protagonist simplu al unei povești care le vorbește copiilor și îi implică pe adulți. De ce Pinocchio nu se oprește niciodată? Pentru ce continuă să fie prietenul tuturor? De ce nu-l uităm? De ce este mereu prezent în visele noastre? Oare ce dorește acea păpușă singuratică și care e secretul pe care Collodi îl dezvăluie între paginile capodoperei sale?

Miercuri, 23 noiembrie 2016

10:00 Eu, Oblio, Teatrul de Animație Țăndărică (Sala Țăndărică)

Regie: Nona Ciobanu. Scenografie și animație video: Peter Kosir

4+, 60 min.

Harry Nilsson, un cunoscut muzician al anilor 80 a scris o poveste despre un băiețel cu capul rotund, ce trăia în Țara Țuguiului, a Vârfului, a Piramidei, sau a Sensului,o țară care avea legi proprii și unde copii nu se puteau juca după pofta inimii. Nona Ciobanu s-a inspirat și a adaptat povestea lui Nilsson apelând la o scenografie interesantă, spectaculoasă, la animații video,o muzică inspirată și mult umor. Tehnologia digitală devine personaj in spectacol, element de decor, extrem de sugestiv. Ce este sensul, nu cel de mers, ci cel al vieții,este întrebarea care te urmărește. Putem da ficare un răspuns pe măsură. Printre rânduri, noi adulți putem citi că mesajul este subtil și râde de totalitarism, de egalizarea opinilor, de uniformizarea trăită de unele țări, în vremuri nu de mult apuse. Rămâne poezia, candoarea personajului devenit celebru pentru multe generații de copii.

09:00; 10:30 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

10:00 Țăndărică Altfel – Ridichea uriașă, Teatrul de Animație Țăndărică (Anima Studio)

18:00 Monstrul de gunoi, Teatrul de Umbre Cengiz Őzek, Turcia (Sala Țăndărică)

Un spectacol de Cengiz Őzek

5+, 45 min, spectacol în limba turcă cu o scurtă prezentare în limba română

Ați încercat vreodată să aruncați gunoi în mare?  Dacă da, v-ați inchipuit ce se întâmplă cu el? Există o creatură a cărui muncă este să curețe mările, și care o face cu multă responsabilitate. Creatura a înghițit atât de mult gunoi, încât s-a transformat într-un monstru, dar unul bun. Urăște sticlele din plastic. Mai departe? Karagöz aruncă sticle de plastic în mare, apare monstrul și îl înfruntă.

20:00 Conferință The actors centre, Louise Coles,Anglia (Anima Studio)

The actors centre este o organizație britanică, ce susține actorii pe parcursul întregii lor cariere, prin crearea unor rețele naționale și internaționale în cadrul cărora aceștia pot evolua din punct de vedere profesional.

Joi, 24 noiembrie 2016

10:00 Muzicanții din Bremen, Teatrul de Animație Țăndărică (Sala Țăndărică)

Adaptare după Frații Grimm de Ema Stere. Regie: Attila Vizauer

3+, 60 min

Povestea se referă la patru animale (un cocoș, o pisică, un câine și un măgar) care,fiind bătrâni și devenind nefolositori, urmau să fie alungați de stăpânii lor. Rând pe rând, ele reușesc să fugă şi se întâlnesc întâmplător pe drum, iar la propunerea măgarului pornesc prin pădure spre Bremen, orașul care pentru ei înseamnă un nou început, drumul spre libertate. Obosiți și înfometați, ei decid să înnopteze în casa unor tâlhari. Cele patru animale reușesc să-i sperie pe hoți, urcându-se unul pe spatele celuilalt și cântând pe limba lor. Hoții fug din casă și lasă sălașul animalelor. În final, ajung la Bremen și visul lor de a deveni muzicanți se îndeplinește participând la un concurs pe care îl şi câștigă.

09:00; 10:30 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

10:00 Țăndărică Altfel – Ridichea uriașă, Teatrul de Animație Țăndărică (Anima Studio)

17:30 Lansare de carte – Rostogol merge acasă de Lavinia Braniște, editura Arthur  (Foaier Țăndărică)

După o carieră îndelungată, doamna Flavia, o barză inimoasă, așteaptă să iasă la pensie. Toată viața a zburat de colo-colo ducându-i pe bebeluși la mamele lor. Încă un transport și gata: porcușorul Rostogol, ultimul dintre cei unsprezece frați transportați de ea, e însă și cel mai greu. În plus, are rău de înălțime. Trebuie să meargă pe jos și totul se complică: un vulpoi și trei corbi au pus ochii pe micul Rostogol.

18:00 Imaginarium, Compania de Teatru Horizon, Australia (Sala Țăndărică)

20:00 Conferințele IDEEA: Dialog Florentina Tănase cu Mady Slabacu (Sala Țăndărică)

Două foste colege păpușărese, ce trăiesc pe meridiane diferite, se confesează despre artă, păpușărie, prietenie, spectacole jucate sau visate, despre viață în general. Totul a început la Țăndărică unde s-au pus bazele prieteniei care durează până în ziua de azi, în ciuda distanței.

21:00 Proiecție de film – Cabaretul Cruciadele, de Wael Shawky(Anima Studio)

Artistul egiptean de talie internațională, Wael Shawky, a primit în cele din urmă și recunoașterea americană. Cabaretul Cruciadele, ambițiosul său lungmetraj de ficțiune, realizat cu marionete mânuite de o echipă internațională, se găsește, pentru amatori, la adresa MoMA PS1. Amplasat într-o lume suprarealistă, seducătoare, într-un peisaj aproape abstract și minimalist populat de marionete, Cruciadele spun această uluitoare poveste din perspectivă arabă. La prima vedere, este doar o lecție de istorie pentru copii, dar urmărind profunzimea filmului ne dăm seama că lungmetrajul evidențiază întrebări importante cu privire la identitatea arabă, a creștinismului, a lumii și a rolului lor istorie.

Vineri, 25 noiembrie 2016

10:00 Pescarul și peștișorul fermecat, Teatrul de Animație Țăndărică (Sala Țăndărică)

Un spectacol de Magdalena Miteva

4+, 60 min, nonverbal

Un spectacol vizual, fără cuvinte care folosește tehnica black light și dă impresia că asiști la un film de desene animate. Ni se spune povestea clasică a lui Pușkin din care rezultă că fuga după bunuri materiale prin orice mijloace nu aduce decât o fericire temporară și distrag de la lucrurile cu adevărat importante ca iubirea și cunoașterea de sine ce dau un sens vieții.

09:00; 10:30 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

10:00 Țăndărică Altfel – Ridichea uriașă, Teatrul de Animație Țăndărică (Anima Studio)

18:00 Când totul era verde, Teatrul Key, Israel (Anima Studio)

Un spectacol de Dikla Katz și Avi Zlicha. Muzică: Johnny Tal

5+, 50 min, nonverbal

Un spectacol plin de sensibilitate despre omenire, natură, lăcomie.  Un băiat, un copac, copilărie și adolescență. Despre câmpuri pierdute prin cenușiul vieții, despre speranță.

20:00 Visul unei nopți de vară, Teatrul de Animație Țăndărică, (Anima Studio)

Scenariu, regie și scenografie: Cristian Pepino

Visul unei nopți de vară, este una dintre comediileromantice ale dramaturgului englez William Shakespeare, scrisă cândva în mijlocul anilor 1590. Este o piesă plină de senzualitate și erotism. Sub semnul fanteziei stă și noul spectacol semnat de Cristian Pepino. In anul Shakespeare, reputatul regizor, un împătimit al bardului de la Statfford on Avon, aflat la a treia sau a patra montare, demonstrează că marele Will este contemporanul nostru, că este un permanent izvor de inspirație pentru creatorii de teatru. Umor debordant, gaguri după gaguri, un joc actoricesc nuanțat, împletit cu  mânuire la masa, cu păpuși extrem de expresive care se compun și descompun, un decor simplu, toate completând un tablou vesel, dulce-amar pe alocuri, în care iubirea învinge totul.

Sâmbătă, 26 noiembrie 2016

11:00 Țăndărică Altfel – Igiena dentară – prezintă dr. Stomatolog Alexandrescu Zoe Beatrice (Sala Țăndărică)

11:15 Fata babei și fata moșneagului, Teatrul de Animație Țăndărică (Sala Țăndărică)

Regie: Daniel Stanciu. Scenografie: Daniela Drăgulescu

3+, 70 min.

Spectacolul este o lectură modernă a clasicei poveștii lui Creangă care apelează, pe lângă mijloacele clasice ale teatrului de animație și la proiecții video pentru a atrage pe mici și mari în intriga cunoscută, în care valorile general umane ca cinstea, bunătatea şi destoinicia pot ajuta pe oricine să răzbată în viaţă.

12:15 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

18:00 Nymio, Compania Zero en conducta, Spania (Sala Țăndărică)

Dramatizare: Julieta Gascón, Putxa. Regie: Putxa

5+, 45 min, nonverbal

Nymio combină păpușile corporale cu teatrul gestual, folosește posibilitățile infinite ale mâinii pentru a ne spune cinci povești despre niște ființe micuțe, care visează, dansează sau vor să zboare. Zero en conducta este un proiect care explorează teatrul gestual, păpușăria, dansul și alte discipline, pentru a crea un limbaj vizual unic.

20:00 Visul unei nopți de vară, Teatrul de Animație Țăndărică (Anima Studio)

Duminică, 27 noiembrie 2016

11:00 Țăndărică Altfel – Copilărie în siguranță – întâlnire cu Inspectoratul General al Poliției Române (Sala Țăndărică)

11:15 Muck cel Mic, Teatrul de Păpuși Prichindel, Alba Iulia (Sala Țăndărică)

Regie: Todor Valov. Scenografie: Natalia Gocheva

4+, 45 min.

Povestea lui Muck cel Mic este o poveste moralizatoare a modului în care aspectul exterior al omului nu se potrivește întotdeauna cu conținutul, cu sufletul și calitățile sale, precum gândirea, inteligența, bunătatea, compasiunea, corectitudinea… Trebuie să reamintim că noblețea naturii umane și puritatea spirituală a omului sunt virtuți care trebuie respectate nu numai în timpul romantismului european, al cărui reprezentant este Wilhelm Hauff. Aceste valori umane sunt veșnice. Totuși, în timpul nostru, ele au devenit vagi, fiind mereu supuse agresiunii și cruzimii, fapt dezumanizant pentru societate.’Todor Valov, regizor

12:15 Țăndărică Altfel – Atelier de construcție păpuși și marionete. Jocuri teatrale (Atelier pictură)

18:00 Dust, Ana Crăciun-Lambru, artist independent, SUA (Sala Țăndărică)

Un spectacol de Ana Crăciun-Lambru

Adulți, 45 min, nonverbal

Praf este un recital în care folosesc mișcarea, umbra, păpușile, obiectul, diverse tehnici de spectacol pentru a crea un teatru care să împingă granițele imaginației. De-a lungul perioadei de realizare a acestui spectacol am  fost inspirată de povestea mea personală (mi-am lăsat familia în România), dar și de povestea femeilor imigrante, nu numai din țara mea, ci și din Europa, care au venit în America, la începutul secolului al XX-lea, în căutarea unei vieți mai bune

19:30 Prezentare Proiect SALT 2016 (Sala Țăndărică)

SALT este un proiect național dedicat artiștilor emergenți în domeniul teatrului de animație/vizual (actori, actori-păpușari, regizori, scenariști, coregrafi, scenografi, artiști plastici, sculptori-păpușari, muzicieni, light & sound designeri, Commedia dell’Arte, ventriloci, mimi), cu vârsta maximă de 35 de ani, care are ca scop susținerea tinerilor artiști prin oferirea unui cadru de realizare a proiectelor acestora.

Luni, 28 noiembrie 2016

10:00 Eu, Oblio , Teatrul de Animație Țăndărică (Sala Țăndărică)

17:30 Lansare de carte Commedia dell`arte, de David Esrig, Editura Nemira(Foaier Țăndărică)

Formă teatrală, dar și politică și socială, commedia dell’ arte rămâne un fenomen irepetabil în istoria artei. Cu tot cu lumea lui pestriță, cu tot cu libertățile și rigorile lui, spectacolul acesta nu a dispărut  niciodată. Dincolo de prejudecăți, dincolo de frivolități, el continuă  cu alte măști, în alte timpuri și în alte locuri. În lucrarea inegalabilă scrisă de regizorul David Esrig, bestseller în Germania, povestea ei fascinează pe măsură ce se scrie, atentă la tot ceea ce  se află pe scena de un fel sau altul și în jurul ei. Istorie și poveste, știință și artă, commedia dell’ arte se arată într-o carte indispensabilă.

18:00 Povești venite din uitare, Teatrul de Animație Poznan, Polonia (Sala Țăndărică)

Concepție, regie, păpuși  și coregrafie: Duda Paiva

8+, 60 min, spectacol în limba polonă

Demonologia slavă veche, precum și legendele și creaturile magice dispar încet-încet în uitare. Creatorii acestui spectacol încearcă să prevină acest lucru. Actorii apar pe scenă pentru a spune povești din vremuri demult apuse. Klobuk, Jędza, Bezkost sunt personajele misterioase, magice, rele, care domină pădurea și se luptă cu Planetnik. Acesta trebuie să învingă pentru că, fără el, lumea ar pierde… timpul. Neobișnuitele și originalele păpuși ale lui Duda Paiva prind viață pe scenă stârnind teamă, spaimă uneori, sau, alteori, hohote de râs.

20:00 Conferințele IDEEA: Teatrul polonez de animație, Marek Waszkiel, Polonia (Sala Țăndărică)

De mulți ani păpușarii polonezi încearcă să facă spectacole cu păpuși după opere dramatice universal binecunoscute sau după mari teme din literatură. Ultima decadă reprezintă o revenire la păpușă. Putem observa noile relații dintre actor și păpușă pe scenă și fascinația cu totul nouă a semnificațiilor păpușărești. Sofocle, Shakespeare, Molière, Witkacy, Gombrowicz, Schulz sunt din nou pe scenă la păpuși. Avem stiluri noi mai mult contemporane decât păpușile clasice.Iar lumea păpușărească se constituie dintr-un amestec de diferite arte: arte vizuale.muzică, dans, arte performante, proiecții video, chiar și circ.

21:00 Pe firul muzicii, Teatrul de Marionete Antamapanthou, Grecia (Anima Studio)

Un spectacol de Nikos Tombros și Eleni Panagiotou

Toate vârstele, 60 min, nonverbal

 

E-mail: contact@teatrultandarică.ro  pr@teatrultandarica.ro

Website: tan.cristiandrei.ro/www.facebook.com/teatrultandarica

Telefon: 021.316.30.03[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”4745″ img_size=”large” alignment=”center” onclick=”link_image” el_class=”spectacol_descriere” css=”.vc_custom_1478257463002{margin-top: 0px !important;margin-left: 40px !important;}”][vc_separator css=”.vc_custom_1467624925710{margin-top: 40px !important;margin-bottom: 40px !important;}”][vc_column_text][postlist id=701][/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

Scroll to Top